Ha azt mondjuk, internetmarketing, akkor számtalan fogalom belefér ebbe a kategóriába. Az egyik ága a világhálón való kutatásnak úgy is megfogalmazódhat, miben segít a keresőoptimalizálás? A rövid válasz úgy hangzik, abban segít, hogy minél ügyesebben, rövid idő alatt és kevés lépésből az ügyfelek megtaláljanak bennünket, pontosabban a vállalkozást vagy a termékeket.
Önt is roppant mód foglalkoztatja, hogy miben segít a keresőoptimalizálás? Nyilván igen, de a válasz már ennél kevésbé evidens, hiszen rendkívül sok tényező befolyásolja az optimalizáló tevékenységek eredményességét. Érdemes megkérdezni másokat is, esetleg azokat a szolgáltató partnereket, akiket potenciálisan megbízunk a területtel, hogy szerintük miben segít a keresőoptimalizálás?
Gyűjtsük össze a válaszokat és a sajátos, szubjektív szimpátiánk szerint eldönthetjük, melyik csapat válasza szólított meg leginkább, majd döntsünk ennek értelmében, hiszen jó esetben temérdek hasznos, eredményes együttműködés áll előttünk. Még mindig nagyon sok weblaptulajdonos van, akik nem gondolják át, mi a céljuk az internetes megjelenéssel.
A keresőoptimalizálás fontossága sokszor hangoztatott kifejezés, ennek pedig nyilván van egy oka, amire már sokan rájöttek, de ahogy említettük, még mindig hatalmas a potenciál, hiszen alaposan el kell mélyülni a témában ahhoz, hogy összeálljon a kép az ember fejében. A keresőoptimalizálás fontossága akkor számszerűsödik, amikor látjuk az egyik, valamint a másik verzió eredményeit.
Tehát, ha összehasonlítjuk egy adott vállalkozás pénzügyi adatait, amelyik nem rendelkezik semmilyen online jelenléttel, valamint egy olyan cégét, amelyik él a lehetőségekkel. Persze ez közel sem ilyen egyszerű, ahogy leírjuk.
Sok szempontot, például a befektetett tőkét és időt is figyelembe kell venni, pontosabban kellene, hiszen ez már nem annyira számszerűsíthető és összehasonlítható. Mindazonáltal a keresőoptimalizálás fontossága nem vonható kétségbe, sőt, meg kell próbálni alkalmazni a rendelkezésre álló lehetőségeket.